Wymagania normy ISO 9001 mogą stosować wszystkie firmy i organizacje, niezależnie od ich wielkości i rodzaju. Ukierunkowana jest ona na zrozumienie i spełnienie wymagań klienta, a więc określonych potrzeb względem produktów i/lub usług danej organizacji, podejście procesowe i dostarczanie wyników skuteczności tych procesów oraz ich ciągłe doskonalenie, a także na zarządzanie ryzykiem w działalności biznesowej.
Do głównych wymagań normy ISO 9001 należą: nadzór nad udokumentowaną informacją (dokumentami i zapisami), kwalifikacja i ocena dostawców, ustanowienie i mierzenie procesów, analiza ryzyka, zarządzanie zasobami, badanie satysfakcji klientów, przeprowadzanie audytów wewnętrznych, wdrażanie działań naprawczych, czy ciągłe doskonalenie.
Wszystkie te wymagania są szczegółowo opisane w przedmiotowej normie i uwzględniają osiem zasad jakości:
- zorientowanie na klienta (pozycja organizacji na rynku jest zależna od jej klientów),
- przywództwo (kierownictwo organizacji wypracowuje kierunki jej rozwoju),
- zaangażowanie personelu (najcenniejszym dobrem organizacji są jej pracownicy),
- podejście procesowe (skuteczność i efektywność organizacji zależy w głównej mierze od jakości realizowanych w niej procesów),
- systemowe podejście do zarządzania (zarządzanie jakością jest traktowane jako zarządzanie wzajemnie ze sobą powiązanych procesów),
- ciągłe doskonalenie (stałym celem organizacji jest ciągłe doskonalenie realizowanych w niej procesów),
- rzeczowe podejście do podejmowania decyzji (podejmowanie decyzji na podstawie faktów i liczb),
- wzajemne korzyści w stosunkach z dostawcami (tworzenie wzajemnie korzystnych stosunków z dostawcami materiałów, surowców czy usług, stanowi dla organizacji gwarancję wysokiej jakości produktów dla klienta).
Oferujemy praktyczne, szybkie i skuteczne opracowanie i wdrożenie Systemu Zarządzania Jakością dostosowanego do Państwa organizacji, zgodnie z dewizą: jak najmniej zbędnej biurokracji, a jak najwięcej wartości dodanej dla firmy.